Αττική Οδός: Εγκρίθηκε επί της αρχής από τη Βουλή η νέα 25ετής σύμβαση – Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας

You are currently viewing Αττική Οδός: Εγκρίθηκε επί της αρχής από τη Βουλή η νέα 25ετής σύμβαση – Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας

Την ακόμα πιο μεγάλη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ώρες και ημέρες προκειμένου να ολοκληρωθεί η ομαλή μετάβαση, ζήτησε ο Χρήστος Σταϊκούρας

Αττική Οδός: Εγκρίθηκε επί της αρχής από τη Βουλή η νέα 25ετής σύμβαση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα να ζητά «την ακόμα πιο μεγάλη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ώρες και ημέρες προκειμένου να ολοκληρωθεί η ομαλή μετάβαση». Σημειώνεται ότι η προγραμματισμένη ημέρα για την ολοκλήρωση της μεταφοράς της σύμβασης απο τον πρώην στον επόμενο παραχωρησιούχο είναι η 6η Οκτωβρίου.

Ειδικότερα: Η νομοθετική ρύθμιση για την νέα 25ετή σύμβαση έγινε δεκτή επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, και αναμένεται να ψηφιστεί την Πέμπτη από την ολομέλεια της Βουλής. Υπέρ του νομοσχεδίου για την κύρωση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ψήφισε η ΝΔ, κατά ψήφισαν το ΚΚΕ και η Νίκη, ενώ επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ζήτησε όμως κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής «την ακόμα πιο μεγάλη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ώρες και ημέρες για την απόλυτη ολοκλήρωση των προϋποθέσεων ώστε να γίνει μια ομαλή μετάβαση».

Εξαιρετικά περίπλοκη η ομαλή μετάβαση

Η άσκηση είναι εξαιρετικά περίπλοκη, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν κάποιες προαπαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση. Για παράδειγμα, η συλλογή διοδίων έχει μια σειρά από προϋποθέσεις διαχείρισης κυκλοφορίας, συστήματα, μηχανολογικό εξοπλισμό, συνδρομητές, παραλαβή χώρου εκτέλεσης του έργου, εμπορικές συμβάσεις, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Όλες αυτές είναι ουσιώδεις προϋποθέσεις που απαιτούν την καλή συνεργασία του υφιστάμενου παραχωρησιούχου με τον νέο παραχωρησιούχο. «Τους ευχαρίστησα και χθες δημόσια. Οι συναντήσεις είναι καθημερινές. Εφιστώ, όμως, την προσοχή και στους μεν και στους δε για την ορθή και απόλυτη ολοκλήρωση των προϋποθέσεων μέχρι την Κυριακή». Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι το Ελληνικό Δημόσιο όπου μπορεί δια της νομοθετικής οδού, όχι μόνο μέσω της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης, αλλά πρωτίστως με τα έξι άρθρα που ακολουθούν αυτής, να κάνει εφικτή την ομαλή μετάβαση.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας εξάλλου στις παρατηρήσεις των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν κατά την συνεδρίαση της επιτροπής, υπεραμύνθηκε των θετικών συνεπειών των παραχωρήσεων στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και την οδική ασφάλεια, δήλωσε ότι διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο και ενημέρωσε για την πρόβλεψη της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια της Αττικής Οδού των πολιτών με αναπηρία, κάτι που δεν υπήρχε στην προηγούμενη σύμβαση και εξασφαλίστηκε σε αυτήν. Στο σημείο αυτό, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει μια σειρά από επιπλέον ευνοϊκές παρεμβάσεις για τους πολίτες με αναπηρία, με τον παραχωρησιούχο και με άλλους παραχωρησιούχους στην Ελλάδα.

Το μέλλον των εργαζομένων στην Αττική Οδό

Το ζήτημα του μέλλοντος των εργαζόμενων υπό το καθεστώς της νέας σύμβασης, απασχόλησε την συνεδρίαση της επιτροπής, καθώς το έθεσαν τόσο το Σωματείο Εργαζόμενων Αττικής Οδού – Αττικών Διαδρομών όσο και ο νομικός σύμβουλός του, ζητώντας – ανεξάρτητα από τις αποζημιώσεις που θα δοθούν λόγω απόλυσης – το υπάρχον προσωπικό να συνεχίσει να εργάζεται και όποιος επιθυμεί να προσληφθεί, να προσληφθεί με τον ίδιο μισθό, αλλά και με τον χρόνο εργασίας που είχε ως αορίστου χρόνου. Απαντώντας ο υπουργός, επανέλαβε ότι το υπουργείο σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο, διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων για την εργασία τους στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας. Έτσι οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους ένεκα της λύσης της εργασιακής σχέσης τους με την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές και ταυτόχρονα ο νέος παραχωρησιούχους εξεδήλωσε την πρόθεση να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο έργο, για όσους το επιθυμούν. Κατέληξε λέγοντας ότι υπάρχουν σχετικές αναφορές στο θέμα αυτό και στον κυρωτικό νόμο, όχι απλώς στη σύμβαση, αλλά στο κεφάλαιο των τελικών διατάξεων (Άρθρο 6).

Οι παραχωρήσεις βοήθησαν και στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας

Δεδομένου τέλος ότι υπήρξαν εκπρόσωποι φορέων, οι οποίοι εξέφρασαν την διαφωνία τους για τον τρόπο χρηματοδότησης και αξιοποίησης του έργου, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε πως μπορεί να υπάρχουν μεν αποκλίσεις για τον τρόπο που εκτελούνται τα δημόσια έργα στην χώρα, παραμένει ωστόσο η ουσία ότι όλοι συμφωνούν για την αξία της Αττικής Οδού. «Φανταστείτε την Αττική χωρίς την Αττική Οδό» είπε. Παρατήρησε επιπλέον, ότι οι “παραχωρήσεις”, εκτός της χρηματοδότησης και της συντήρησης, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, καθώς με βάση τις ευρωπαϊκές μελέτες, η χώρα μας έχει πετύχει στόχους που δεν έχουν πετύχει άλλες χώρες για τη μείωση των δυστυχημάτων κατά 50% τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που οφείλεται, εν πολλοίς, στους βασικούς οδικούς άξονες.