Ανεξάρτητα της έκβασης του επαπειλούμενου προστίμου και του συγκεκριμένου τιμολογίου, ήδη εμφανίστηκε στην αγορά και ο επόμενος πάροχος, η Protergia, με προσφορά αντίστοιχου τιμολογίου
Πάνω από 12 χιλιάδες νέους πελάτες εκτιμάται ότι έχει προσελκύσει το επίμαχο τιμολόγιο MAXI Home Fixed της Φυσικό Αέριο, με τους ιθύνοντες της εταιρείας να «τρίβουν τα χέρια τους», παρά το επαπειλούμενο πρόστιμο από τη ΡΑΑΕΥ, που σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν από την αρχή, είναι αναπόφευκτο.
Η ανθρωπογεωγραφία των νέων πελατών της Φυσικό Αέριο που «ασπάστηκαν» το επίμαχο τιμολόγιο είναι ενδιαφέρουσα και πιθανόν απόλυτα χαρακτηριστική ενός κοινού που εντοπίζει στα σταθερά τιμολόγια μικρής διάρκειας δύο βασικά σημεία: Το πρώτο είναι να γνωρίζει εξαρχής τι θα έχει να πληρώσει τους επόμενους μήνες και ασφαλώς σε μια ανταγωνιστική τιμή.
Το δεύτερο στοιχείο είναι να μην δεσμεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς οι συνθήκες της ζωής αλλάζουν και ενδέχεται να χρειαστούν άλλες επιλογές. Φοιτητές, στρατιωτικοί που μετακινούνται, άτομα που ζουν μόνα τους, οικογένειες με αυξημένη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, είναι διακριτές ομάδες πελατών του νέου τιμολογίου, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις στελεχών του τμήματος μάρκετινγκ της Φυσικό Αέριο.
Μία ακόμα σημαντική κατηγορία που φαίνεται να προσέλκυσε το MAXI Home Fixed, είναι πελάτες της Ζενίθ, που για κάποιους λόγους θεώρησαν ότι είτε οι ίδιοι δεν αντιλήφθηκαν στην αρχή τις ακριβείς χρεώσεις που θα πλήρωναν, είτε η ίδια η εταιρεία δεν εξήγησε επαρκώς τις προσφορές της.
Οι πελάτες …πελάτες και το πρόστιμο …πρόστιμο
Σε κάθε πάντως περίπτωση το ζήτημα με το τιμολόγιο της Φυσικό Αέριο, αν και άνοιξε όπως θα δούμε παρακάτω τον δρόμο για τη θεσμοθέτηση σταθερών τιμολογίων 6μηνης ή 8μηνης διάρκειας, με διευκρίνιση σχετικής υπουργικής απόφασης, παραμένει σε εκκρεμότητα στην Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αρχή η οποία θέτει θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού από πλευράς της Φυσικό Αέριο και παραπλανητικών πρακτικών, προσανατολίζεται στην επιβολή κάποιου προστίμου στην συγκεκριμένη εταιρεία για αθέτηση των οδηγιών της.
Από την δική της πλευρά η Φυσικό Αέριο υποστηρίζει ότι σε καμία περίπτωση το επίμαχο τιμολόγιο MAXI Home Fixed δεν στρεφόταν ενάντια στις οδηγίες της ΡΑΑΑΕΥ, αλλά είχε στόχο να λειτουργήσει προς όφελος του καταναλωτή.
Μετά το Φυσικό Αέριο έρχεται και η Protergia με το Value SAFE 6 Μήνες
Πάντως, ανεξάρτητα του προστίμου και του συγκεκριμένου τιμολογίου, ήδη εμφανίστηκε στην αγορά και ο επόμενος πάροχος με προσφορά αντίστοιχου τιμολογίου. Πρόκειται για το νέο εξάμηνο πρόγραμμα ρεύματος Protergia Value SAFE 6 Μήνες, το οποίο λανσάρει στην ελληνική αγορά η Protergia, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να καλύψει την ανάγκη των πελατών για σταθερό πρόγραμμα με μικρότερη χρονική δέσμευση και με εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή.
Το νέο πρόγραμμα, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει:
- Τη χαμηλότερη με διαφορά σταθερή χρέωση ενέργειας 0,0975€/kWh (9,75 λεπτά την κιλοβατώρα), ανεξαρτήτως επιπέδου κατανάλωσης, τύπου μετρητή (με ή χωρίς νυχτερινή μέτρηση) ή εμπρόθεσμης εξόφλησης
- Μηδενική εγγύηση, με πάγια εντολή εξόφλησης
- Πάγιο 9,9€/μήνα
Επιπλέον, το πρόγραμμα προσφέρεται χωρίς εγγύηση με πάγια εντολή, χωρίς προϋπόθεση συνέπειας, χωρίς πρόσθετη συνδρομή και με διαθέσιμη την υπηρεσία myprotergia για τον έλεγχο της κατανάλωσης. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και σε Ευάλωτους πελάτες (ΚΟΤ).
Kαι η μάχη των προμηθευτών συνεχίζεται με βασικό κριτήριο κατά πόσο θα μπορέσουν τους επόμενους μήνες να εξασφαλίσουν από την προθεσμιακή αγορά, χαμηλές τιμές γι’ αυτήν την νέα κατηγορία τιμολογίων.