Διζωνικό τιμολόγιο ρεύματος: Πρεμιέρα με δύο ώρες “φθηνού ρεύματος” λιγότερες

You are currently viewing Διζωνικό τιμολόγιο ρεύματος: Πρεμιέρα με δύο ώρες “φθηνού ρεύματος” λιγότερες

Η μετάβαση σε διζωνικό τιμολόγιο θα γίνει σταδιακά. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Με δύο ώρες “φθηνού ρεύματος” λιγότερες, έκανε τελικά την πρεμιέρα του στις 1 Φεβρουαρίου, το νέο διζωνικό τιμολόγιο που υποκατέστησε το νυχτερινό. Εφεξής, το γνωστό σε όλους «νυχτερινό ρεύμα» θα παρέχεται αντί των οκτώ ωρών σε έξι ώρες της ημέρας, μοιρασμένες σε μία μεσημβρινή και μία νυχτερινή ζώνη. Σημειώνεται, ότι στο αντίστοιχο τιμολόγιο της ΔΕΗ (Γ1Ν), η χρέωση στις ζώνες μειωμένων τιμών για τον Ιανουάριο ήταν 13,09 λεπτά ανά kWh.

Έτσι, στο χειμερινό ωράριο, οι μειωμένες χρεώσεις θα προσφέρονται από τις 12:00 μέχρι τις 15:00 το μεσημέρι και από τις 02:00 έως τις 05:00 το βράδυ. Στο θερινό, αντίστοιχα, οι ελαττωμένες τιμές θα εφαρμόζονται από τις 11:00 μέχρι τις 15:00 το μεσημέρι και από τις 02:00 μέχρι τις 04:00 το βράδυ.

Η εναλλαγή χειμερινού – θερινού ωραρίου θα γίνεται στις ίδιες ημερομηνίες που ισχύουν τώρα για το «νυχτερινό ρεύμα». Έτσι, το χειμερινό ωράριο θα συνεχίζει να καλύπτει την περίοδο από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου, ενώ το θερινό το διάστημα από την 1η Μαΐου μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.

Ίδιες ζώνες και τα Σαββατοκύριακα

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ζώνες θα παραμείνουν ίδιες και τις 7 ημέρες της εβδομάδας. Επομένως, π.χ. στο θερινό ωράριο, τόσο το 5νθήμερο όσο και τα Σαββατοκύριακα, οι μειωμένες χρεώσεις θα ισχύουν από τις 11:00 μέχρι τις 15:00 το μεσημέρι και από τις 02:00 μέχρι τις 04:00 το βράδυ. 

Υπενθυμίζεται ότι  στόχος του νέου διζωνικού συστήματος μειωμένης τιμολόγησης είναι η πρόσβαση των καταναλωτών σε ηλεκτρικό ρεύμα, τις ώρες που είναι πιο φθηνό, κυρίως λόγω της λειτουργίας των ΑΠΕ.

Το νέο διζωνικό σύστημα μειωμένης τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας, σε πρώτη φάση αφορά στους καταναλωτές που διαθέτουν κατάλληλο μετρητή και ενεργό διζωνικό (νυκτερινό) τιμολόγιο (μετρητή με δυνατότητα καταγραφής σε δύο ζώνες ή νέο έξυπνο μετρητή  δηλαδή περίπου 1,5 εκατ. οικιακοί καταναλωτές.

Η  μετάβαση σε διζωνικό τιμολόγιο θα γίνει σταδιακά. Για το πρώτο «κύμα» παροχών θα χρειαστεί 1 με 1,5 μήνας, κάτι που σημαίνει πως τα νέα ωράρια θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Ήδη έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες που απαιτούνται ώστε η μετάβαση στο νέο ωράριο να γίνει αυτομάτως, χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια από την πλευρά των καταναλωτών.

H μετάβαση, οι εξαιρούμενοι και τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Εξαίρεση από τα παραπάνω, όπως έκανε γνωστό ο ΔΕΔΔΗΕ, αποτελούν περίπου 150.000 ενταγμένοι καταναλωτές στο ωράριο μειωμένης τιμολόγησης (με ισχύ έως 31/01/2025), λόγω των προδιαγραφών των υφιστάμενων εγκατεστημένων μετρητών τους. Μέσω των Προμηθευτών Ενέργειας, έχει ήδη ξεκινήσει η αποστολή σχετικής επιστολής μαζί με τους λογαριασμούς, ενημερώνοντας σχετικά. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αίτημα αλλαγής στο νέο διζωνικό τιμολόγιο, παραμένουν στην υπάρχουσα μειωμένη τιμολόγηση που βρίσκονται ήδη.

Για την κατηγορία αυτών των περίπου 150.000 καταναλωτών, σε περίπτωση αλλαγής μειωμένης τιμολόγησης από την προηγούμενη στη νέα, το κόστος θα είναι μηδενικό.

Στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής δεν επιθυμεί να παραμείνει σε διζωνικό τιμολόγιο, θα μπορεί να ζητήσει τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης προμήθειας χωρίς κόστος για τον ίδιο (δηλαδή χωρίς κόστος που τυχόν προβλέπεται βάσει σχετικής ρήτρας στην υφιστάμενη σύμβασή του, για την περίπτωση πρόωρης αποχώρησης).

Για να ενημερωθούν οι καταναλωτές για το αν έχουν μεταβεί στη νέα διζωνική μειωμένη τιμολόγηση, μπορούν να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή, www.deddie.gr. Υπάρχει η ένδειξη «Εξυπηρέτηση» στη δεξιά στήλη της αρχικής σελίδας. Επιλέγοντας την «Εξυπηρέτηση», εμφανίζεται η καρτέλα «Αιτήματα Εξυπηρέτησης». Η είσοδος γίνεται είτε με κωδικούς taxisnet, είτε ως επισκέπτης. Επιλέγοντας την κατηγορία «Έλεγχος Διζωνικής Μειωμένης Τιμολόγησης» και καταχωρώντας τον αριθμό παροχής σύμφωνα με τις οδηγίες, θα εμφανίζεται το σχετικό μήνυμα ενημέρωσης. Επιπλέον έχει δημιουργηθεί η κατηγορία αιτήματος με τίτλο «Θέματα Διζωνικής Μειωμένης Τιμολόγησης». Ενώ οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν και στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση καλώντας στο 800 400 4000 (χωρίς χρέωση) και δίνοντας τον αριθμό παροχής, ο εκπρόσωπος εξυπηρέτησης θα ενημερώνει ανάλογα.