Νίκος Ταχιάος: Μονόδρομος η συνεργασία με ιδιώτες – Αλλαγές στις πρότυπες προτάσεις με αιχμή του δόρατος τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

You are currently viewing Νίκος Ταχιάος: Μονόδρομος η συνεργασία με ιδιώτες – Αλλαγές στις πρότυπες προτάσεις με αιχμή του δόρατος τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Λείπουν πόροι για τα έργα, καθώς οι πλημμύρες στη Θεσσαλία, δημιούργησαν πρόσθετες ανάγκες για έργα και άλλες δαπάνες άνω των 3 δισ. ευρώ

Λείπουν πόροι για τα έργα, επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, για να καταλήξει ότι η συνεργασία με ιδιώτες για την μόχλευση πόρων, είναι πλέον μονόδρομος. Παράλληλα, όπως φάνηκε από την συνολική του τοποθέτηση στο συνέδριο του Υπερταμείου για τη συνεργασία ανάμεσα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, η έλλειψη πόρων επηρεάζει άμεσα και τις πρότυπες προτάσεις με αιχμή του δόρατος τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Η έλλειψη πόρων, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πλημμύρες στη Θεσσαλία, καθώς δημιούργησαν πρόσθετες ανάγκες για έργα υποδομής και άλλες δαπάνες άνω των 3 δισ.ευρώ.

Αναγκαίες οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά….λείπουν τα χρήματα

Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος
Ο υφυπουργός Υποδομών
Νίκος Ταχιάος

Eιδικότερα για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που υποβλήθηκαν ως πρότυπη πρόταση το καλοκαίρι στο υπουργείο Υποδομών (κοινή πρόταση από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ), ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι είναι βασική προτεραιότητα καθώς η Αττική Οδός φτάνει στα όρια της. Πλην όμως, είναι μεγάλη η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, τη στιγμή μάλιστα που τα οδικά έργα δεν είναι επιλέξιμες δαπάνες για το ΕΣΠΑ γι΄αυτό το υπουργείο θα απευθυνθεί στον ιδιωτικό τομέα για λύσεις χρηματοδότησης.

Σε ότι αφορά την επέκταση της υφιστάμενης 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττική Οδού, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι θα πρέπει να γίνει μόχλευση πόρων για να χρηματοδοτηθεί χωρίς την μεσολάβηση του δημόσιου τομέα προκειμένου να καλυφθούν καθυστερήσεις στο διαγωνισμό μετά την προσφυγή της κοινοπραξίας Vincy-Mυτιληναίος στο ΣτΕ.

Η ενίσχυση του 5% και η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού

Επιπλέον, ο υφυπουργός Υποδομών δήλωσε αντίθετος με τη χορήγηση της ενίσχυσης του 5 % που δόθηκε πέρσι για να μπορέσει ο κατασκευαστικός κλάδος να ξεπεράσει την αύξηση των τιμών των υλικών. Αυτό όπως είπε μπορεί να διατηρείται στο χρόνο από τους αναδόχους μόνο εφόσον τηρείται το χρονοδιάγραμμα των έργων και δεν έχουν δοθεί παρατάσεις. «Κατά συνέπεια, οι εταιρείες βρίσκονται με μία θηλιά στο λαιμό τους» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος τέλος στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού για την υλοποίηση των έργων ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι σήμερα είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρεθεί κόσμος για να δουλέψει στην αποκατάσταση των υποδομών.

«Έχουμε έλλειμμα προσωπικού. Χρειαζόμαστε μελετητές και δεν έχουμε. Χρειαζόμαστε μηχανικούς και δεν έχουμε. Το ίδιο συμβαίνει και με τους τεχνίτες και τους ανειδίκευτους εργάτες. Θα βρούμε λύσεις. Χρειάζονται όμως ρηξικέλευθες λύσεις για να ξεπεράσουμε αυτά προβλήματα» τόνισε, συμπληρώνοντας πως αυτές οι λύσεις θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και να έχουν διάρκεια. «Θέλουμε μόνιμες λύσεις και όχι σπασμωδικές κινήσεις», κατέληξε.