Aναμενόμενη η αποχώρηση της Μοre για να διευθετηθεί το θέμα διπλής συμμετοχής καθώς προχωρά και η εξαγορά της Ηλέκτωρ
Με μικρή παράταση της τελικής ημερομηνίας για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και αποχώρηση της More – Motor Oil Renewable Energy, εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την Μονάδα Απορριμμάτων Δυτικής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ (Μ.Ε.Α. Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας).
Ειδικότερα, η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών που είχε προγραμματιστεί αρχικά για τις 17 Ιουνίου, μετατέθηκε με απόφαση του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Κεντρικής Μακεδονίας στις 1 Ιουλίου.
Ο βασικός λόγος της παράτασης ήταν αφενός, τα πολυπληθή αιτήματα των διαγωνιζόμενων για διευκρινήσεις επί των όρων του διαγωνισμού και αφετέρου, η αποχώρηση ενός εκ των διαγωνιζόμενων και συγκεκριμένα της More – Motor Oil Renewable Energy, θυγατρικής του Ομίλου Βαρδινογιάννη.
Η αποχώρηση ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη για την Μοre, η οποία συμμετείχε αρχικά στο κοινοπρακτικό σχήμα ΑΒΑΞ – Thalis – More.
Η συνέχεια εξαγορών και η αποφυγή διπλής συμμετοχής
Στο ενδιάμεσο όμως διάστημα, η Motor Oil εξαγόρασε την Thalis, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό. Πρόκειται για μια εξειδικευμένη εταιρεία του χώρου και με μεγάλη εμπειρία. Μετά την εξαγορά της Thalis, η Motor Oil, αποφασισμένη να μπει δυνατά στον τομέα των μεγάλων έργων διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και συνολικότερα σε έργα που έχουν σχέση με το περιβάλλον, έκανε και την επόμενη κίνηση. «Χτύπησε» και την ΗΛΕΚΤΩΡ (θυγατρική μέχρι σήμερα του Ομίλου Ελλάκτωρ) , η οποία επίσης συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία από κοινού με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Παρόλο που δεν έχουν γίνει ακόμα επίσημες ανακοινώσεις, το due diligence έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και η οριστική συμφωνία θεωρείται δεδομένη. Υπενθυμίζεται ότι η Motor Oil, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, έχει ήδη εξαγοράσει προ τριών ετών την ΕΛΤΕΧ-ΑΝΕΜΟΣ, που ήταν ο επενδυτικός βραχίονας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας του Ομίλου Ελλάκτωρ όταν αυτός βρισκόταν στην παντοδυναμία του. Μέσω της εξαγοράς αυτής, η Μοtor Oil κατέστη με ποσοστό της τάξης του 15% ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του Ομίλου μετά το ολλανδικό fund Reggeborgh.
Ένας σκληρός διαγωνισμός
Επομένως, η αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της Ηλέκτωρ, θα δημιουργήσει σίγουρα τυπικό πρόβλημα διπλής συμμετοχής της Μore στον διαγωνισμό και για αυτό το λόγο η εταιρεία αποχώρησε έγκαιρα από το σχήμα διεκδίκησης. Οι διεκδικητές του έργου μετά την αποχώρηση της More είναι οι: Μυτιληναίος (ΜΕΤΚΑ), INTRAKAT – W.A.T.T. – Geocycle Ελλάς, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ΤΙΤΑΝ, ΑΒΑΞ – Thalis, Ηλέκτωρ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Πρόκειται πάντως για έναν διαγωνισμό στον όποιο η μάχη προβλέπεται ιδιαίτερα σκληρή για τις εταιρείες που συμμετέχουν και οι οποίες συγκεντρώνουν την αφρόκρεμα της αγοράς. Δεδομένου ότι το «έπαθλο» του διαγωνισμού είναι ένα έργο της τάξης των 200 εκατ. ευρώ το οποίο θεωρείται και ως το «φιλέτο» των περιβαλλοντικών ΣΔΙΤ, αξίζει βέβαια ο κόπος…
Εγκρίθηκε η ανάθεση τα ΜΕΑ Ανατολικής Θεσσαλονικής
Σε ότι αφορά τον Περιφερειακό Σύνδεσμο Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Κεντρικής Μακεδονίας, που συνολικά έχει πρωτοπορήσει τόσο στα περιβαλλοντικά έργα ΣΔΙΤ, όσο και στην προώθηση μεγάλων έργων διαχείρισης απορριμμάτων συνολικότερα, ενέκρινε τις προάλλες την ανάθεση στην ανάδοχο ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, τη δεύτερη πολύ μεγάλη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων στην Κεντρική Μακεδονία, που είναι η Μονάδα Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) και προδιαλεγμένων οργανικών αποβλήτων (ΜΕΑ) Ανατολικού Τομέα της Περιφέρειας. Ο προϋπολογισμός του έργου, υπερβαίνει τα 240 εκ. ευρώ με τον ΦΠΑ.
Και τα δύο έργα, τόσο το ΣΔΙΤ Δυτικής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ, όσο και η Μονάδα της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, αποτελούν τον κορμό του φιλόδοξου προγράμματος της Περιφέρειας και του Φο.Δ.Σ.Α. Κεντρικής Μακεδονίας για την δραστική μείωση του όγκου των προς διάθεση αποβλήτων, της επικινδυνότητας των προς διάθεση αποβλήτων και την εξάλειψη της ανάγκης για διαρκή αναζήτηση εκτάσεων υγειονομικής ταφής που συνεπάγονται και κοινωνικές αντιδράσεις.