Η νέα δομή θα φέρει τα πάνω – κάτω και στις χρηματοδοτήσεις, αλλά αναμένεται να είναι τελικά πιο λειτουργική
Τα πάνω κάτω στην ηλεκτροκίνηση φέρνει Προεδρικό Διάταγμα, που καθιστά εφεξής το Υπουργείο Υποδομών αρμόδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, το Προεδρικό Διάταγμα για τη σύσταση και μετονομασία των Υπουργείων της νέας κυβέρνησης, μεταφέρει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το σύνολο των αρμοδιοτήτων της ηλεκτροκίνησης, ως οργανικές μονάδες, θέσεις προσωπικού και εποπτευόμενους φορείς.
Συγκεκριμένα, μεταφέρεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας του άρθρου 47Α’ του π.δ. 132/2017 (Α’ 160), το οποίο προστέθηκε με την περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 40 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), καθώς επίσης και το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο για την ηλεκτροκίνηση του άρθρου 42 του ν. 4710/2020.
Πιο γρήγορος ο συντονισμός
Η λογική που ακολουθήθηκε για την μεταφορά των αρμοδιοτήτων, είναι, ότι λόγω των μεγάλων προτεραιοτήτων της ηλεκτροκίνησης (πράσινα ταξί, πράσινα λεωφορεία, ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους κλπ.), ο συντονισμός θα γίνεται πιο γρήγορα από το υπουργείο Υποδομών και θα επιτευχθεί μεγαλύτερη ώθηση στο πλαίσιο της νέας αυτής συγκρότησης.
Στελέχη του ΥΠΕΝ, σχολιάζουν πάντως, ότι η νέα δομή θα φέρει τα πάνω-κάτω και στο κομμάτι των χρηματοδοτικών εργαλείων και φορολογικών κινήτρων, τα οποία αποτελούν μέρος ενός συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού, αποτυπώνονται στον Κλιματικό Νόμο, ενώ επιπλέον θα πρέπει να αποτυπωθούν και στο τελικό σχέδιο του ΕΣΕΚ που θα υποβληθεί σύντομα στην ΕΕ.
Επίσης, τα πάνω κάτω, δημιουργούνται και στα σχετικά προγράμματα που ενώ μέχρι σήμερα έβγαιναν από το ΥΠΕΝ (χαρακτηριστικό παράδειγμα το Κινούμαι Ηλεκτρικά), τώρα θα πρέπει να βγαίνουν από το Υπουργείο Υποδομών.
Σε κάθε περίπτωση, μακάρι η συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων να ευνοήσει τελικά την ηλεκτροκίνηση, που θέλει πράγματι μεγάλη ώθηση.