Πράσινο τιμολόγιο: Θα το «τορπιλίσουν» οι προμηθευτές;

You are currently viewing Πράσινο τιμολόγιο: Θα το «τορπιλίσουν» οι προμηθευτές;

Οι προμηθευτές ρεύματος διαφωνούσαν από την αρχή με το πράσινο τιμολόγιο και φέρονται να προτίθενται να το κάνουν πιο ακριβό αποθαρρύνοντας τους καταναλωτές να το κρατήσουν

Θα «τορπιλίσουν» οι προμηθευτές το Πράσινο τιμολόγιο; Πρόκειται για το ερώτημα των ημερών, αφού μετά την επίσημη ανακοίνωση της ισχύος του από το ΥΠΕΝ, φέρονται να προτίθενται να το κάνουν πιο ακριβό, αποθαρρύνοντας με αυτό τον τρόπο τους καταναλωτές από το να το κρατήσουν.

Οι εταιρείες προμήθειας διαφωνούσαν από την αρχή με το «πράσινο» τιμολόγιο. Δεδομένου δε ότι αυτές θα ορίσουν την τιμή του, την ημέρα της έναρξης ισχύος (1η Ιανουαρίου), έχουν πρακτικά τη δυνατότητα να το κάνουν πιο ακριβό, προκειμένου οι 7 εκ. καταναλωτές που θα βρεθούν στο πράσινο τιμολόγιο, χωρίς να το έχουν επιλέξει, να στραφούν στα δικά τους φθηνότερα τιμολόγια.

Ανεξάρτητα πάντως από το αν θα κάνουν χρήση ή όχι αυτής της δυνατότητας, οι προμηθευτές, σύμφωνα με εκπροσώπους τους, θεωρούν ότι το πράσινο τιμολόγιο με πρόβλεψη έτσι και αλλιώς θα είναι πιο ακριβό γιατί θα έχει risk margin. Σε αντίθεση, ένα ex post τιμολόγιο, δηλαδή με διαμόρφωση τιμής στο τέλος του μήνα, θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρο στον πελάτη γιατί δεν θα έχει άλλο κόστος πέρα από την τιμή χονδρεμπορικής συν ένα εύλογο περιθώριο κέρδους. Για το λόγο αυτό εκτιμούν ότι οι καταναλωτές μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα έχουν αλλάξει το πράσινο τιμολόγιο.

Από τη δική του πλευρά το ΥΠΕΝ, διά στόματος του υπουργού ΠΕΝ Θόδωρου Σκυλακάκη, προειδοποιεί έμμεσα τους προμηθευτές ότι ακόμα κι αν κάποιοι ακριβήνουν το τιμολόγιο ή ακόμα και το σύνολο των εναλλακτικών παρόχων, από τη στιγμή που δεν έχουν το 100% της αγοράς θα υπάρχει πάντα τουλάχιστον μια εταιρεία να το προσφέρει, αναφέροντας χαρακτηριστικά τη ΔΕΗ (Πηγή: σχετική δήλωση κυρίου Σκυλακάκη στο Mononews.gr).

Η λογική Σκυλακάκη κινείται στην κατεύθυνση ότι αν κάποιοι επιλέξουν να δώσουν πολύ υψηλή τιμή στο πράσινο τιμολόγιο, για να πείσουν τους πελάτες τους να πάνε σε ένα από τα άλλα δικά τους τιμολόγια, μπορεί να χαρακτηριστούν ακριβοί και να βρεθούν χωρίς πελάτες η με σημαντικά λιγότερους πελάτες.

Τελικά, από ότι φαίνεται μέσα σε όλη αυτή τη διαμάχη, οι καταναλωτές θα πρέπει να γίνουν ειδικοί και στην σύγκριση μεταξύ διαφορετικών ειδών τιμολογίων, που ας σημειωθεί ότι θα μπορεί να γίνει μόνον στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Κι αυτό γιατί μόνον όταν ανεβαίνει η χονδρεμπορική, μετά από δύο μήνες, μπορούν οι τιμές να ενσωματώνονται στο πράσινο τιμολόγιο και μαζί με αυτές να προστίθεται και το κόστος της πρόβλεψης τιμής.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για την εφαρμογή του Πράσινου Τιμολογίου.