Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής: Πλησιάζει σε στάδιο δοκιμαστικής λειτουργίας

You are currently viewing Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής: Πλησιάζει σε στάδιο δοκιμαστικής λειτουργίας

Σε στάδιο δοκιμαστικής λειτουργίας πλησιάζει η Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής που είναι εγκατεστημένη στην Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής. Πρόκειται για την δεύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο που κατασκευάζεται τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με σχετικό άρθρο του κ. Χρήστου Στεφάνου στην Energypress, η μονάδα έλαβε τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου τον περασμένο μήνα. Η εξέλιξη σηματοδοτεί την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας της νέας μονάδας, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί εμπορικά εντός του φθινοπώρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, στη μονάδα διοχετεύτηκε τον Αύγουστο μικρή ποσότητα της τάξης των 587KWh.

Η μονάδα μεικτής ισχύος 877MW έχει εκτιμώμενο κόστος επένδυσης στα 375 εκατ. ευρώ και κατασκευάστηκε από την TERNA S.A. Ο νέος υπερσύγχρονος Αεριοστροβιλικός Σταθμός Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, αποτελεί αιχμή της συγκεκριμένης τεχνολογίας και η ενεργειακή του απόδοση ανέρχεται στο 64%.

Η Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής είναι η δεύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο που κατασκευάζεται τα τελευταία χρόνια, μετά την μονάδα που κατασκευάστηκε από στη Βοιωτία και λειτουργεί από τη Metlen.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα χαρακτηριστικά της μονάδας επιτρέπουν την αξιοποίηση του σταθμού ως σταθμού βάσης για το σύστημα.

Ο σταθμός της Κομοτηνής με μέγιστη μικτή ισχύ 877 MW έχει τεχνικό ελάχιστο στα 240 MW και μπορεί να λειτουργήσει σε πολύ ταχύ ρυθμό ανόδου και καθόδου φορτίου, της τάξης των 85 MW/min, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μερικά λεπτά της ώρας για να εκκινήσει ο σταθμός και στη συνέχεια να πιάσει το πλήρες φορτίο των 877 MW ή μερικό με το χαμηλό τεχνικό ελάχιστο των 240MW.

Λαμβάνοντας υπόψη και την γεωγραφική τοποθεσία του σταθμού στο βόρειο τμήμα της χώρας και επομένως κοντά στα σημεία διασύνδεσης του ΕΣΜΗΕ με τις γείτονες διασυνδεδεμένες χώρες, όπως η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Βόρεια Μακεδονία δυτικότερα, ο σταθμός αποκτά πρόσθετη στρατηγική σημασία για το εθνικό σύστημα μεταφοράς ΥΤ.